Лице, намиращо се в товарен автомобил тип пикап или фургон и пострадало при неговото сблъскване с велосипед МКБ V51
Сериозността на травматичните наранявания на лице, намиращо се в товарен автомобил тип пикап или фургон и пострадало при неговото сблъскване с велосипед, се определят от: скоростта на движение на товарния автомобил и неговите характерни особености; местоположението на пострадалия в автомобила; употребата на предпазни колани; особености на кабината на автомобила и др.
Автомобилът представлява безрелсово моторно превозно средство на повече от две колела, предназначено за превоз на пътници и товар.
Според особеностите си автомобилите се разделят в няколко групи: автомобили, автобуси, товарни и тежкотоварни, и специализирани (с монтирано специализирано оборудване).
Проектирането на днешните автомобили е подчинено на създаване на по-голяма ефективност, комфорт и безопасност, и намаляване на вредните емисии на изгорели газове.
Пикапът представлява вид автомобил, предназначен за превоз на малки товари. На повечето модели задната част е открита.
Пикапите вероятно са сред автомобилите, които имат най-голямо развитие от появата си до днес. От типични коли за работа те са се превърнали в предпочитан използван модел на хора с хобита, свързани с природата, за превоз на много багаж и т.н.
Тяхното най-важно положително качество е високото ниво на проходимост и осъществяването на транспорт на трудно достъпни за други превозни средства места.
Фургонът или т.нар. ван представлява вид автомобил, използващ се за транспортиране на стоки или хора.
Много мобилни фирми предпочитат този вид автомобил, за да носят почти целия си бизнес на различни места - например фирми за извършване на услуги по домовете, за инсталация или ремонт на уреди. В много страни по света вановете са широко използвани от курорти, хотели, екскурзии, туристически агенции, църкви, летища, колежи и други организации.
Ванът е конструиран с повече простор, но с по-големия си размер той по-трудно се контролира. Необходимо му е повече пространство поради това, че е по-широк, по-висок и по-дълъг в сравнение с други превозни средства за превоз на пътници, разчита на използването на страничните огледала, за да смени лентата и се нуждае от по-голямо разстояние до пълно спиране.
Според данните пострадалите, участващи в катастрофа с пикап или фургон, са изложени на по-голям риск, отколкото тези, които участват в катастрофа с малка кола, и са с повишен риск от травми на гръбначния стълб, особено в шийната и поясната област.
Трите най-често срещани причини за предизвикване на инциденти с пикап или фургон са: неопитни шофьори зад волана; не отговаря на изискванията на безопасност като например несъответстващ размер гуми или не са напомпани правилно; натовареността - твърде много товар или пътници.
Видът на пътя - конструкцията, повърхността и състоянието му, натовареността на пътното движение и различните участници в него определят и вероятността от възникване на потенциално опасни обстоятелства. Положението, скоростта и дистанцията често са решаващи за превръщането на една ситуация в потенциално опасна и предприемането на съответните действия. Прекалено високата скорост, прекалено малката дистанция и/или неправилното положение на пътя са чести фактори при повечето пътнотранспортни произшествия.
Уврежданията на лице, намиращо се в товарен автомобил тип пикап или фургон и пострадало при неговото сблъскване с велосипед, възникват поради ударите на тялото в части на кабината и сътресението му. Нараняванията са разположени най-често по предната част на тялото, по главата и долните крайници.
Ударът в предното или страничното стъкло предизвиква порезни рани, локализирани по лицето, шията и китките на ръцете.
При удар в части на кабината или таблото за управление се образуват по долните крайници охлузвания и кръвонасядания, различни по обширност разкъсни или разкъсно-контузни рани. По-силният удар се съпровожда с фрактури на крайниците, най-често в колянната става и подбедрицата.
Водачът получава характерни охлузвания и кръвонасядания вследствие на удара във волана, които отразяват неговата форма.
Използването на колани редуцира неколкократно тежестта на травматичните увреждания. Образуват в резултат на неговото действие линеарни охлузвания и кръвонасядания.
Коментари към Лице, намиращо се в товарен автомобил тип пикап или фургон и пострадало при неговото сблъскване с велосипед МКБ V51