Лице, намиращо се в товарен автомобил тип пикап или фургон и пострадало при неговото сблъскване с пешеходец или с животно МКБ V50
Степента на уврежданията на лице, намиращо се в товарен автомобил тип пикап или фургон и пострадало при неговото сблъскване с пешеходец или с животно, се намират в пряка зависимост от: скоростта на движение на товарния автомобил и неговите особености; наличието на предпазни колани; позицията на пострадалия в автомобила и др.
Автомобилът е безрелсово моторно превозно средство на повече от две колела, предназначено за превоз на пътници и товар.
Разделят се на няколко вида: леки автомобили, автобуси, товарни и тежкотоварни, и специализирани (с монтирано специализирано оборудване, например автокранове или пожарни коли).
При създаване на съвременните автомобили най-важните цели са по-голяма ефективност, комфорт и безопасност, и намаляване на вредните емисии на изгорели газове.
Пикапът е вид автомобил, който се използва за превоз пътници и на малки товари. На повечето модели задната част е открита.
Пикапите са вероятно сред автомобилите, които са еволюирали най-много от появата си до днес. От типични коли за работа те се превърнаха в предпочитан използван модел на хора с хобита, свързани с природата, за превоз на много багаж и т.н.
Тяхното най-голямо предимство е високото ниво на проходимост и осъществяват транспорт на трудно достъпни за други превозни средства места.
Фургонът или т.нар. ван е вид автомобил, който се използва за транспортиране на стоки или хора.
Много мобилни фирми използват този вид автомобил, за да носят почти целия си бизнес на различни места - например фирми за извършване на услуги по домовете, за инсталация или ремонт на уреди. В много държави те са широко използвани от църкви, летища, курорти, хотели, екскурзии, туристически агенции, колежи и други организации.
Ванът предлага повече простор, но с по-големия си размер той е по-трудно да се контролира. Той е по-широк, по-висок и по-дълъг в сравнение с други превозни средства за превоз на пътници и се нуждае от повече пространство, разчита на използването на страничните огледала, за да смени лентата и се нуждае от по-голямо разстояние до пълно спиране.
Според проучване хората, участващи в катастрофа с пикап или фургон, са изложени на по-голям риск, отколкото тези, които участват в катастрофа с малка кола, и че хората, намиращи се в пикапа или фургона са с повишен риск от травми на гръбначния стълб, особено в шийната и лумбалната област.
Трите най-чести аспекти за предизвикване на инциденти са: неопитни шофьори зад волана; не отговаря на изискванията на безопасност като например несъответстващия размер гуми или не са напомпани правилно; натовареността - твърде много товар или пътници.
Главните механизми на травмите на лице, намиращо се в товарен автомобил тип пикап или фургон и пострадало при неговото сблъскване с пешеходец или с животно, са удари на тялото в части от кабината и сътресение.
При неизползване на предпазен колан тялото се изтласква напред и нагоре и главата се удря в предното или страничното стъкло или тавана на кабината.
Вследствие на удара в предното или страничното стъкло се образуват множество порезни рани по главата, лицето, шията и китките на ръцете.
Долните крайници на водача се удрят в таблото за управление, а гърдите и коремът му - във волана. Уврежданията се разполагат по предната част на тялото.
Нараняванията по крайниците се характеризират с охлузвания, кръвонасядания, понякога разкъсни рани.
От удара във волана се получават по гръдната област охлузвания и кръвонасядания, които отразяват неговата форма.
При използване на предпазни колани се появява "синдром на предпазните колани" у водача и пътниците. Изразява се с лентообразни охлузвания и кръвонасядания по кожата на мястото на предпазния колан.
Коментари към Лице, намиращо се в товарен автомобил тип пикап или фургон и пострадало при неговото сблъскване с пешеходец или с животно МКБ V50