Лице, намиращо се в лек автомобил и пострадало при неговото сблъскване с моторно превозно средство на две или три колела МКБ V42
Степента на уврежданията на лице, намиращо се в лек автомобил и пострадало при неговото сблъскване с моторно превозно средство на две или три колела, са в пряка зависимост от: скоростта на движение на двете моторни превозни средства; характеристиките на кабината на лекия автомобил; употребата на предпазни колани и т.н.
Лекият автомобил се определя като моторно превозно средство на четири колела, служещо за превоз на пътници или товар.
Създаването на днешните автомобили се стреми към осигуряване на по-голяма безопасност, ефективност, комфорт и намаляване на замърсяването на въздуха от изгорелите газове. Произвеждат се коли с аеродинамична форма за намаляване на въздушното съпротивление с двигатели с минимален разход на гориво.
Броят на леките автомобили в света надвишава 600 милиона, като нараства непрекъснато.
Съществуват различни видове автомобили според формата им - спортни, състезателни, хечбек, седан, многоместни, пикап, автомобили за специфично предназначение и др.
Транспортът с лек автомобил има доста положителни качества: по-бързи и удобни от други видове транспорт включително и обществения; по-безопасни са при произшествия отколкото велосипедите и мотоциклетите например; имат възможност да превозват няколко пътника; не зависят от дължината на разстоянията за изминаване и атмосферните условия.
Употребата на коли е свързана обаче с големи разходи: за ремонти и части, за гориво, за пътни такси, застраховки и др. Друга лоша черта е получаването на задръствания.
Лице, намиращо се в лек автомобил и пострадало при неговото сблъскване с моторно превозно средство на две или три колела, получава травми поради ударите на тялото му в части от кабината и сътресението му. Те са разположени най-вече по главата, предната част на тялото и долните крайници.
Наблюдават се фрактури на костите на крайниците, разкъсно-контузни или цепковидни рани.
При удар във волана се получават охлузвания и кръвонасядания по гърдите на пострадалия водач.
Уврежданията от удар в таблото за управление и неговите части се характеризират с кръвонасядания, охлузвания и разкъсни рани по корема и долните крайници.
В резултат на удар в предното или страничното стъкло се образуват порезни рани, локализирани по главата, шията и ръцете. Често се установяват малки стъклени частици в дълбочината на раните.
Използването на предпазни колани намалява травматичните увреждания. Създава се "синдром на предпазните колани". Особеностите на уврежданията се обуславят от типа на предпазните колани.
Коментари към Лице, намиращо се в лек автомобил и пострадало при неговото сблъскване с моторно превозно средство на две или три колела МКБ V42