Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Медицинска енциклопедия Заболявания Външни причини за заболеваемост и смъртност Злополуки Транспортни злополуки Лице, намиращо се в лек автомобил и пострадало при транспортна злополука Лице, намиращо се в лек автомобил и пострадало при неговото сблъскване с пешеходец или с животно

Лице, намиращо се в лек автомобил и пострадало при неговото сблъскване с пешеходец или с животно МКБ V40

от 04 яну 2013г., обновено на 08 дек 2022г.
Лице, намиращо се в лек автомобил и пострадало при неговото сблъскване с пешеходец или с животно МКБ V40 - изображение
  • Инфо
  • Коментари
Инфо
Инфо
Коментари

Степента на травмите на лице, намиращо се в лек автомобил и пострадало при неговото сблъскване с пешеходец или с животно, зависят от: скоростта на движение на автомобила, употребата на предпазни колани, особеностите на кабината на колата и т.н.

Лекият автомобил представлява моторно превозно средство на четири колела. Предназначен е за превоз на пътници и товар.

При проектиране на съвременните автомобили най-важните цели са тяхната ефективност, безопасност и комфорт и намаляване на вредните емисии на изгорели газове. За ефективността на автомобилите спомагат двигатели с минимален разход на гориво и аеродинамична форма на колата, намаляваща въздушното съпротивление, както и наличието на електронни системи.

В началото на 21-ви век броят на леките автомобили по света е около 600 милиона, като броят им нараства бързо, особено в Индия и Китай.

Според конструкцията на автомобилите има различни видове - седан, хечбек, спортни, многоместни, състезателни, пикапи, специални автомобили (използвани за специфични дейности, например военни автомобили, на противопожарната охрана и др.).

Колите са по-бързи отколкото колоезденето примерно, подходящи са за дълги разстояния, както и могат да побират повече от 1 пътник и по-голямо количество багаж. В зависимост от местния обществен транспорт, те могат да бъдат по-бързи и удобни от автобуси и влакове, а и да стигнат дестинации, до които няма обществен транспорт. Не се влияят от атмосферните условия като велосипедите например.

Съвременните автомобили са по-безопасни при инциденти при всякакви условия, имат добавени съоръжения за безопасност като например предпазни колани и въздушни възглавници.

Купуването и поддръжката на лекия автомобил изисква големи разходи: за гориво, части, ремонти, застраховки, пътни такси и т.н. Освен това предизвикват задръствания, особено в пиковите часове, замърсяване на въздуха, имат проблем с намиране на паркоместа.

Основните механизми за травми, които лицето, намиращо се в лек автомобил и пострадало при неговото сблъскване с пешеходец или с животно, получава, са свързани с удари на тялото в части от кабината, сътресение, понякога притискане.

Без употребата на предпазен колан тялото се изтласква напред и нагоре, при което главата се удря в тавана на кабината или предното стъкло.

Долните крайници на водача се удрят в таблото за управление, а гърдите и коремът му - във волана. Уврежданията се локализират по предната част на тялото.

Травмата може да се съпровожда с наранявания по главата, изпъкналите части на лицето и долните крайници.

Образуват се цепковидни или разкъсно-контузни рани, понякога фрактури на костите на крайниците.

В резултат от удар в предното или страничното стъкло се получават множество порезни рани по главата, лицето, шията и китките на ръцете.

Уврежданията по долните крайници от таблото за управление се изразяват в охлузвания и кръвонасядания, по-рядко разкъсни рани.

При употреба на предпазни колани се наблюдава "синдром на предпазните колани" у пострадалите пътници и водача.

4.0/5 1 оценка

Коментари към Лице, намиращо се в лек автомобил и пострадало при неговото сблъскване с пешеходец или с животно МКБ V40

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Лице, намиращо се в лек автомобил и пострадало при неговото сблъскване с пешеходец или с животно МКБ V40
    www.framar.bg 
    на 04 October 2025 в 11:09
    Коментирайте "Лице, намиращо се в лек автомобил и пострадало при неговото сблъскване с пешеходец или с животно МКБ V40"
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Новородено почина от морбили в канадската провинция АлбъртаНовородено почина от морбили в канадската провинция Албърта

Новородено почина от морбили в канадската провинция Албърта

от 03 окт 2025г.Прочети повече
Защо музикантите изпитват по-слаба болка от останалитеЗащо музикантите изпитват по-слаба болка от останалите

Защо музикантите изпитват по-слаба болка от останалите

от 03 окт 2025г.Прочети повече
Използването на отрова от скорпион в лечението на мозъчни тумори дава надеждаИзползването на отрова от скорпион в лечението на мозъчни тумори дава надежда

Използването на отрова от скорпион в лечението на мозъчни тумори дава надежда

от 03 окт 2025г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Колоездачен клуб Берое ви кани на спортно състезание с кауза в Стара Загора - 5 октомври 2025 г., неделя, от 10:00 ч.

преди 7 дни, 18 часа и 5 мин.

Характерна клинична картина на Морбус мортум

преди 16 дни, 21 часа и 5 мин.
Всички

АНКЕТА

Как се променя нагласата ви спрямо безопасността на ваксините?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ПАНИКСЕН дъвчащи таблетки * 30

ОРТОТЕХ ОРТЕЗА ЗА РЪКА СТАНДАРТ V ЛЪЧ M

ЛАБОФЛОРАЛ БАОБАБ капсули * 50 PHYTOMOINSCHER

L - КАРНИТИН капсули 500 мг * 60 ДАНСОН

АУРА ХЕРБАЛС ВИТАМИН K2 капсули 200 мкг * 90

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

МЕНТА, ГЛОГ, ВАЛЕРИАНА + МАТОЧИНА таблетки * 60 АРО ЛАЙФ

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 03 окт 2025г. в 18:56:49

ФЛОТЕН капсули * 20

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 03 окт 2025г. в 18:56:37

МЕНТА, ГЛОГ, ВАЛЕРИАНА + МАТОЧИНА таблетки * 60 АРО ЛАЙФ

Коментар на: Звездица от 03 окт 2025г. в 18:55:53

ФЛОТЕН капсули * 20

Коментар на: Б.С от 03 окт 2025г. в 18:23:28

ГЕЛОМИРТОЛ ФОРТЕ капсули 300 мг * 20

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 03 окт 2025г. в 16:20:28
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на интернет портал от Valival