Други разстройства в развитието на училищните умения МКБ F81.8
Тръгването на училище е преломен момент в живота на детето. То има задължения, трябва да спазва дисциплината и да се справя с учебните задължения. Вниманието все още не е достатъчно устойчиво. Развива се конкретно - образната памет. Запомнят форми, лица, образи, събития, цветове. Творческото въображение се проявява в измисляне на собствени разкази, в рисуването, в игрите, компютърните игри и пр.
Възрастовите кризи в детската възраст са три. Втората от тях е свързана със започване на училище, нови изисквания, дисциплина, подчиняемост и задължения. Изработват се нови модели на поведение и отношения към хората.
Към други разстройства в развитието на училищните умения спада разстройство в развитието на експресивно писане.
Трудностите в обучението на тези деца създава погрешна представа, че са умствено изоставащи и ги насочват към помощни училища. Частичната задръжка при тях се дължи на невробиологични причини. Специални педагогически нужди съществуват, когато едно дете има значителни по-големи трудности в обучението от повечето деца на същата възраст или има дефицит, който спира или забавя процеса на усвояване на училищните умения.
Коментари към Други разстройства в развитието на училищните умения МКБ F81.8