Смесено разстройство на училищните умения МКБ F81.3
Разстройствата на училищните умения представлява несъответствие между постиженията на детето в училище и интелектуалните му способности подходящи за възрастта. Изразяват се предимно в невъзможност за четене, писане, смятане и боравене с учебното съдържание, както и в дефицит на вниманието и проблеми с поведението. Често се срещат във връзка с хиперактивен синдром с дефицит във вниманието. Специфично е, че интелектът на детето е в норма, анализаторните му системи (зрителна, слухова, двигателна) са запазени, липсват емоционални отклонения.
При смесено разстройство на училищните умения се наблюдават едновременно увреждане както на аритметичните умения, така и на уменията за четене и правопис, но нарушенията не могат да се обяснят само с общо умствено изоставане или с неадекватно обучение в училище.
Наред с тези характеристики на обучителните трудности могат да се посочат и следните фактори: фактори на околната среда (недостатъчна подкрепа и отзивчивост на родителите, стресови преживявания в семейството) и биологични фактори (прекарани неврологични увреди). При съмнение за някое от описаните нарушения трябва да се търси помощ от логопед, специален педагог, психолог и невролог.
Коментари към Смесено разстройство на училищните умения МКБ F81.3