Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Медицинска енциклопедия Заболявания Външни причини за заболеваемост и смъртност Злополуки Транспортни злополуки Лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при транспортна злополука Лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при неговото сблъскване със закрепен или стационарен обект

Лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при неговото сблъскване със закрепен или стационарен обект МКБ V67

от 24 яну 2013г., обновено на 08 дек 2022г.
Лице, намиращо се в тежкотоварен  автомобил и пострадало при неговото сблъскване със закрепен или стационарен обект МКБ V67 - изображение
  • Инфо
  • Коментари
Инфо
Инфо
Коментари

Травматичните увреждания на лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при неговото сблъскване със закрепен или стационарен обект, се характеризират от: обстоятелствата, при които е станало произшествието; скоростта на движение на камиона; употребата на предпазен колан; характерните особености на стационарния обект и на кабината на камиона и др.

Закрепени или стационарни обекти могат да бъдат: ограда или заграждения; пътен знак; мантинела; стълб; дърво; паднали камъни при свличане на скали; съоръжение, разделящо пътното платно и др.

Тежкотоварният автомобил е предназначен за превозване на товари с маса, която е по-голяма от 3500 кг.

Шофьорът на камиона трябва да е квалифициран със специално право за управление.

Кабините на тежкотоварните автомобили, предназначени за превоз на товари на дълги разстояния, предлагат повече удобство и комфорт. Това се обуславя от факта, че водачите прекарват доста голяма част от времето в тях. Снабдени са със задно помещение, което може да е обзаведено с легло, умивалник и телевизор за сън и почивка на шофьора. Някои от частите за управление са конструирани така, че да осигуряват по-лесен контрол. При наличие на повреда на камиона се сигнализира със светлинна индикация на таблото за управление.

Повечето злополуки с тежкотоварни автомобили са резултат на неизправност на шофьора: без нужната квалификация или обучение; употреба на алкохол или медикаменти, които водят до нарушени способности на шофиране; умора при непрекъснато шофиране без почивка; увеличаване на скоростта, за да се спази краен срок или график; без необходимата проверка на камиона преди тръгване на път за безопасност и сигурност.

Умората се сочи от статистиката като една от основните причини за създаване на произшествия. Натрупването на умора в резултат на продължително пътуване без почивка води до загуба на концентрация на водача или неговото заспиване зад волана.

В някои страни поради тази причина са въведени специални уреди за записване на часовете, през които водачът управлява камиона. Прието е като норма най-много 9 часа на ден или 56 часа за седмицата пътуване като на всеки 4,5 часа е нужно да се прави почивка.

Механична повреда на тежкотоварния автобус, прекаленото количество товар и т.нар. "невидима зона" са други важни виновници за предизвикване на катастрофи.

Невидимата зона е зоната около тежкотоварния автомобил, която водачът не може да види нито чрез огледалата, нито през стъклата. Произшествия вследствие на тази зона се случват при промяна на посоката на движение и участници в движението, които се намират в невидимата зона. Като най-уязвими се смятат колоездачи, мотоциклетисти и пешеходци.

Решение от 2007 г. на Европейския съюз за редуциране на произшествията с тежкотоварни автомобили гласи, че новите тежкотоварни автомобили трябва да бъдат оборудвани с огледала за невидимите зони, а вече наличните камиони са бъдат снабдени с такива.

Огледалата осигуряват по-голямо видимо поле на водача като намаляват или премахват невидимите зони. Те са много полезни при извършване на т.нар. "критични маневри" - потегляне на камиона и пешеходец пред него; смяна на лентата и движещ се отстрани мотоциклет или велосипед; осъществяване на десен завой и намиращ се от страната на пътника мотоциклетист или колоездач.

Травматичните наранявания на лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при неговото сблъскване със закрепен или стационарен обект, се разполагат основно по предната част на тялото, главата и долните крайници. Получаването им е резултат от удари в части на кабината, сътресението на тялото и неговото притискане.

Главата на пострадалото лице се удря в стъклото или тавана на кабината поради изтласкването на тялото напред и нагоре. Характеризира се с наличие на порезни рани, охлузвания и кръвонасядания, в някои случаи многофрагментни фрактури на костите на черепа, увреждане на мозъка в различна степен.

Черепномозъчната травма е главен виновник за смъртните случаи при катастрофи.

Рязкото спиране води до увреждане в областта на шията, изразяващо се с камшичест удар (нараняване на меките тъкани) или фрактури на прешлени.

В резултат на удара във волана се образуват охлузвания и кръвонасядания по предната част на тялото, възможни са счупвания на гръдната кост и ребрата и оформянето на гръден капак.

Долните крайници се удрят в части от таблото за управление или части на кабината, при което се получават охлузвания, кръвонасядания и разкъсни рани в мястото на удара, фрактури на долните крайници (най-често на коляното и подбедрицата), разкъсване на ставни връзки, тазови счупвания.

Травматичните увреждания на вътрешните органи в гръдната и коремната кухина варират според тежестта на злополуката - от кръвонасядания до разкъсвания и откъсвания на органи.

При деформация на кабината на тежкотоварния автомобил се осъществява механизмът на притискане на тялото от части на кабината. Нараняванията са разположени най-вече в гръдната и коремната област и са с изява на счупени ребра, тежки травми на вътрешните органи и други.

Наличието на закопчан предпазен колан намалява значително степента на нараняванията при катастрофа.

3.0/5 1 оценка

Коментари към Лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при неговото сблъскване със закрепен или стационарен обект МКБ V67

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Лице, намиращо се в тежкотоварен  автомобил и пострадало при неговото сблъскване със закрепен или стационарен обект МКБ V67
    www.framar.bg 
    на 16 June 2025 в 21:02
    Коментирайте "Лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при неговото сблъскване със закрепен или стационарен обект МКБ V67"
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

* Защо мъжете трябва да използват слънцезащита за лице: 5 ползи

преди 312 дни, 11 часа и 22 мин.

Лазерна епилация на цялото лице за брадата

преди 653 дни, 19 часа и 2 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Прием в болница - какво заплаща НЗОК, какви документи са необходими и колко продължава болничният престой

преди 3 дни, 4 часа и 46 мин.

Психотест за оръжие в България: Какво представлява и формалност ли е?

преди 3 дни, 11 часа и 47 мин.

Фармацевтични дни на кариерата - 21 юни, 2025 година - НДК

преди 7 дни, 4 часа и 4 мин.

Бедечка фест - На зелено 3 - 20-22 юни, 2025 година

преди 8 дни, 3 часа и 29 мин.
Всички

АНКЕТА

Готови ли сте у дома да полагате грижа за болен роднина?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ЕНАП H таблетки * 20 KRKA

ДЕТСКИ АПАРАТ ЗА КРЪВНО НАЛЯГАНЕ HS-20C

ПАРАКИТО РЕПЕЛЕНТНА ГРИВНА ПРОТИВ КОМАРИ ЗА ВЪЗРАСТНИ + РЕПЕЛЕНТНИ ТАБЛЕТКИ * 2

ВИТАМИКС ВИТА МЕЧЕТА желирани * 60 ФОРТЕКС

МИША MAGIC CUSHION COVER LASTING ФОН ДЬО ТЕН №25 15 г

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ЦИПРАЛЕКС таблетки 10 мг * 28

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:07:17

ТАМИФЛУ капсули 75 мг * 10

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:06:38

НАЗОПАС капки за нос 0.25 мг / мл 10 мл

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:05:34

БИЗОР таблетки 5 мг * 30 ЧАЙКАФАРМА

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:03:48

РЕСПИВАКС таблетки 50 мг * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:02:18
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на интернет портал от Valival