Начало Медицинска енциклопедия Алтернативна медицина 12 начина да си помогнем без хапчета при главоболие

12 начина да си помогнем без хапчета при главоболие

12 начина да си помогнем без хапчета при главоболие - изображение

Болките в главата често се дължат на стрес, липса на движение, нездравословно хранене. Но преди да посегнем към лекарствата, можем да си помогнем с алтернативно лечение.

Когато обаче болките в главата са чести или продължителни, трябва да отидете на лекар и да откриете какво не е наред. Има болести, при които не можем да се справим без лекарска намеса - мигрена, възпаление на мозъчната кора, мозъчни тумори или инсулти. Разбира се, най-често се касае за безобидна болка вследствие на напрежение в мускулите или на промяна на времето. Покачването на температурата навън с 5 градуса повишава риска от главоболие със 7,5%. Други причини могат да са алкохол, инфекции като простуда или синузит, обезводняване или високо кръвно налягане. Предлагаме ви 12 съвета как да си помогнете сами:

1. Акупресурата облекчава болките.

Има три основни точки, които трябва да активирате с леко натискане по 3 минути. Натиск с полец и показалец в средата на носа. Натиск с показалци във вдлъбнатината зад ушите. Масаж с показалец и среден пръст на точките над средата на веждите. Правят се многократно през деня.

2. Студът стимулира кръвоснабдяването.

Мнозина от пациентите с главоболие чувстват облекчение при лек температурен шок. Сложете натрошени кубчета лед в найлонова торбичка и я задръжте за най-много 1 минута върху челото, слепоочията и на тила. Повторете след пауза от три минути. Кръвоснабдяването се подобрява, болката отслабва.

3. Упражнения при напрежение и схващане на мускулите.

Действат на принципа на напрягане и отпускане на мускулите. Винаги при напрягане вдишвайте, при отпускане издишвайте. Можете да правите всяко упражнение като профилактика три или четири пъти дневно или когато усетите начало на болка.
- Слагате ръцете на челото. Накланяте главата леко напред и притискате в дланите. Дланите оказват съпротива, но неподвижна. След 15 секунди отпускате.
- Сключвате ръце зад тила и леко притискате главата.Същевременно главата отвръща с лек натиск назад.
- Извъртате глава наляво, дясната ръка е върху дясното слепоочие. Натискате с глава към ръката и отпускате. Повтаряте от другата страна.

4. Повече течности предотвратяват главоболието.

Мозъкът ни реагира много остро на загубата на течности. Кръвта става гъста, отслабва снабдяването на клетките с кислород. Тялото ни се суждае от 1,5 до 2 литра вода дневно. Най-добре вода, богато на магнезий, полезна е при главоболие. Хапвайте ядки и стафиди, те също съдържат магнезий.

5. Гимнастика срещу болките.

Леката гимнастика на лицевите мускули може да спре започваща болка в главата. Набръчкайте чело, задръжте за 5 секунди. Отпуснете. Повторете общо 10 пъти. Присвивайте очи, като едновременно с това свивате рамене към ушите. Задържате за малко и отново широко отваряте очи и отпускате рамене. Повтаряте 10 пъти всичко.

6. Топлината отпуска мускулите.

Сложете затоплена торбичка с морска сол на тила. Можете да си направите и масаж с топлата струя на сешоара за три минути - с въртеливо движение духате на врата, раменете и тила. Или се потапяте до врата в топла вана - 39 градуса. Добавете соли с розморин, ще усилите ефекта.

7. Масаж с ментово масло.

Слагате няколко капки ментово масло на слепоочията и масажирате с кръгови движения на върха на пръстите. Много изследвания са показали, че ментовото масло облекчава болките. То стимулира сензорите за топлина и отпуска мускулите.

8. Топли бани за краката подобряват кръвообращението.

Сипвате топла вода в леген и потатяте стъпалата до кокалчетата. Доливате непрекъснато гореща вода, докато стегне до 45 градуса.

9. Магнезий и витамин В2.

Магнезият отпуска мускулите. Съдържа се в пълнозърнестите продукти, зелените зеленчуци и в ядките. Витамин В2 при висока концентрация помага за мигрена. Съдържа се във карантията, в зелето, маята, гъбите и пълнозърнестите продукти.

10. Движението забавя пристъпите.

Всички изследвания потвърждават ползата от движението. Ако редовно спортувате, т.е. поне два пъти седмично тичате, плувате, карате колело, ще снижите честотата на пристъпите на мигрената. ПОмага и една разходка на чист въздух.

11. Йога за пръстите на ръцете.

Упражнението е от индийската медицина, важно е и дишането. Седнете удобно. Притиснете един срещу друг палците, показалците и средните пръсти на двете ръце, а безименните сгънете. Изпънете малките пръсти. В тази позиция вдишайте и издишайте 20 пъти дълбоко.

12. При пристъп на главоболие затоплете бързо дланите си в топла вода - 39 градуса, за 10 минути, докато се зачервят леко. При много пациенти болката спира веднага.

4.3, 17 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

Здравни проблемиЗдравни съветиАлтернативна медицинаХранене при...ЛюбопитноНовиниЛеченияБотаникаИсторияОрганизацииЛайфстайл