Начало Медицинска енциклопедия Алтернативна медицина Ускоряване на метаболизма по естествен път

Ускоряване на метаболизма по естествен път

Ускоряване на метаболизма по естествен път - изображение

Метаболизмът се отнася до процесите в тялото, свързани с разграждането и усвояването на храните и напитките, които приемаме и превръщането им в енергия. Всеобщо известно е, че с напредване на възрастта метаболизмът се забавя. Този процес, обаче, е предмет на редица изследвания, целящи да се открие лесен и ефективен начин за противодействие. Чрез ускоряване на метаболизма, всъщност се подпомага процеса на загуба на тегло. Ето някои прости методи и средства, които може да са от полза:

Яжте достатъчно

За да настъпи намаляване на теглото, трябва да се намали количеството калории, които организъм поглъща. Но, твърде малкото количество калории може да има обратен ефект - когато калорийният прием е твърде нисък (под 1200 калории за жени), това предизвиква рефлекторно забавяне на метаболизма. Освен това, при оскъдното хранене, тялото започва да изгаря калории от мускулната тъкан, за да си осигури нужната му енергия.

Не пропускайте закуска

ЗакускаЗакуската в началото на деня е мощен скок за метаболизма и осигурява високи нива на енергия за целия ден. Не е случайно, че хората, които пропускат това хранене са с 4,5 пъти по-висок риск от развитие на наднормено тегло. Ако не друго, то поне купичка кисело мляко е достатъчна. Или опитайте овесена каша, приготвена с обезмаслено мляко и ядки.

 

Пийте кафе или чай

Кофеинът е стимулант за централната нервна система (ЦНС), така че вашето ежедневно кафе може да ускори метаболизма с 5 до 8 %, което може да се равнява на 98 до 174 калории на ден. А чаша сварен чай може да ускори метаболизма с 12 %. Изследователи смята, че това се дължи на антиоксидантни катехини в чая.

Вземете повече витамин Д

Витамин ДВитамин Д е от съществено значение за запазване на обмяната на веществата и поддържане на мускулната тъкан. За съжаление, много малък процент от хората над 50-годишна възраст получават достатъчно витамин Д с диетата си. 90 % от препоръчителните дневни стойности се съдържат в 100 грама сьомга. Други добри източници са риба тон, скариди, тофу, обогатени млечни и зърнени храни и яйца.

 

Изгаряне на мазнини с фибри

Изследвания показват, че някои фибри могат да насърчат изгарянето на мазнините с около 30 %. Установено е също, че жените, които ядат богати на фибри храни натрупват по-малко излишни килограми с напредване на възрастта. Целта Ви трябва да е около 25 грама фибри на ден, което се равнява на около три порции плодове и зеленчуци на ден.

Пълнозърнести храни

Пълнозърнести храни като ечемик и овес могат да бъдат ефективни за намаляване на теглото, тъй като предизвиква усещане за ситост. Това се осъществява посредством стимулиране на мастните клетки да освобождават лептин – хормон, отговорен за усещането за ситост. Пълнозърнестите фибри могат да помогнат за стабилизиране на нивата на инсулин в организма чрез забавяне на освобождаването на кръвна захар (глюкоза).

Яжте повече органични храни

Канадски изследователи съобщават, че диета с най-много органохлориди (замърсители от пестициди, които се отлагат в мастните клетки) затруднява обмяната на веществата, тъй като токсините пречат на изгарянето на калории. Друго изследване подсказва, че пестицидите могат да предизвикат повишаване на теглото. Винаги избирайте органични плодове и зеленчуци като праскови, ябълки, чушки, целина, нектарини, ягоди, череши, маруля, грозде, круши други.

Чесън

чесънЧесънът съдържа антиоксидант, наречен глутатион, който е известен със способността си да помага на черния дроб да прочиства тялото от химикали, които могат да нарушат и забавят метаболизма. Чудесен начин да добавите чесън към ежедневната си диета е да го включите към ястията като овкусител. Ако не ви харесва вкуса на чесъна, може да го използвате под формата на капсули, приемани като добавка.

 

Броколи

Броколите са с високо съдържание на фибри и високо съдържание на вода. Това означава, че те осигуряват по-дълготрайно усещане за ситост и намаляват желанието да се яде. Високото съдържание на фибри помага за предвижването на мазнините през храносмилателния канал по-бързо, а така, по-малка част от тях се абсорбират от тялото.

Горски плодове

горски плодовеПресни горски плодове като боровинки, малини, къпини, ягоди съдържат антоцианини, които притежават свойството да ускоряват метаболизма. Освен това, тези плодове помагат на мастните клетки да отделят хормони, които да понижават нивата на кръвната захар и да намаляват възпалението.

 

 

Фасул

Зрял боб може да помогне на вашия метаболизъм като го направи по-ефективен и като забавя скоростта, с която се повишава нивото на кръвната захар. Фасулът дава усещане за ситост, което намалява желанието за обилно ядене и преяждане. Опитайте се да добавите фасул поне 3 пъти седмично към менюто си.

Кардамон

КардамонКардамон е сладка подправка, която често се използва в индийските ястия. Тя насърчава здравословното храносмилане и ускорява метаболизма, като по този начин насърчават загубата на тегло. Обикновено се използва в Аюрведическата медицина при проблеми с храносмилането. Също така, се използва за намаляване на кръвното налягане, лечение на язви в устата и дори, при депресия. Има противовъзпалителни и антиоксидантни свойства, които помагат в борбата с възпалението и помагат за забавяне на процеса на стареене.

Винаги включвайте протеин в менюто си

Вашето тяло се нуждае от протеини, за да поддържа мускулатурата в добра форма. Добавете около 80 грама постно месо, 2 супени лъжици ядки или около 200 грама нискомаслено кисело мляко към всяко хранене или лека закуска. Изследванията показват, че протеините могат да подпомогнат изгарянето на калории с около 35 %.

Яжте храни, богати на желязо

Това е от съществено значение за доставяне на достатъчно кислород в мускулите за изгарянето на мазнините. До настъпване на менопаузата, жените губят всеки месец известно количество желязо с менструацията. Миди, постно месо, боб, обогатени зърнени култури, както и спанак са отлични източници. Друг начин за набавяне на допълнително желязо е чрез добавки.

Голяма бутилка вода

Германски изследователи са установили, че пиенето на 6 чаша студена вода на ден (това е около литър и половина на ден) може да ускори метаболизма с около 50 калории дневно – достатъчни, за загубата на 2 кг годишно. Повишеният енергиен разход най-вероятно е свързан с работата, която организмът върши, за да загрее водата до телесна температура.

Пийте мляко

Има някои доказателства, че недостигът на калций, което е често срещано състояние в напреднала възраст, може да забави метаболизма. Изследванията показват, че консумацията на калций чрез млечни храни като обезмаслено мляко и нискомаслено кисело мляко може да намали абсорбцията на мазнини от други храни.

Ограничете алкохола

Когато пиете алкохол, Вие изгаряте по-малко мазнини и по-бавно от обикновено, тъй като алкохолът се използва за гориво, вместо излишните мазнини. Приемът на около две мартинита, например може да намали способността на организма за изгаряне на мазнини с до 73 %.

Прочетете още: Отслабвайте с билки и подправки

Източници:
http://www.homeremediesweb.com
http://www.prevention.com/weight-loss
http://www.maxworkouts.com/articles/entry

5.0, 4 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

Здравни съветиСпортЛюбопитноЛайфстайлДиетиХранене при...Клинични пътекиМедицински изследванияНовиниБотаникаСпециалистиЗаведенияЛеченияСнимкиАлтернативна медицинаРецептиТестовеИсторияКалкулаториПроизводители