Начало Медицинска енциклопедия Алтернативна медицина Прееклампсия - превенция с натурални средства

Прееклампсия - превенция с натурални средства

Прееклампсия - превенция с натурални средства - изображение

Прееклампсията е усложнение на бременността, характеризиращо се с повишено кръвно налягане и белтък в урината, което настъпва след 20-та седмица на бременността.

Причини и рискови фактори за развитие на прееклампсия

Прееклампсията настъпва, когато кръвоносните съдове в утробата се свиват и намалява притока на кръв и кислород към плода. Проявява се в края на бременността и води до повишение на кръвното налягане.

Ендотелна дисфункция също може да стои в основата на прееклампсия.

Азотен оксид. Съобщава се за потенциална връзка на прееклампсията с азотния оксид. Въпреки че, не е доказана конкретна причинно-следствена връзка, съществува вероятност ендотелната дисфункция и намалената бионаличност на азотен оксид да играят важна роля в патофизиологията на това заболяване.

Прееклампсията засяга около 7 % от жените с първа бременност и е сред водещите причини за преждевременно раждане и смърт на майката и плода. Състоянието е по-разпространено в развиващия се свят. Най-често се среща при първа бременност, бременност преди 20- и след 35-годишна възраст, както и при тези с диабет и фамилна анамнеза за прееклампсия.

Прееклампсията може да се прояви със симптоми като отоци по лицето и крайниците, главоболие, качване на тегло с повече от 1 кг на седмица, високо кръвно налягане, задържане на вода, белтък в урината. Ако не се вземат мерки навреме, може да прогресира до, далеч по-сериозното състояние еклампсия, което може да доведе до загуба на съзнание, кома и смърт.

Симптоми на прееклампсия

Прееклампсията и риск от сърдечно-съдови заболявания. Доскоро прееклампсията е смятана за разстройство ограничено до бременност, която напълно отминава с раждането. Сега обаче е ясно, че жените с анамнеза за прееклампсия имат приблизително два пъти по-голям риск от бъдещи сърдечно-съдови нарушения, спрямо тези с нормално кръвно налягане по време на бременността. (J Womens Health (Larchmt), 2016).

Още за същността и клиничните особености на състоянието може да научите в:


Превенция на прееклампсия

хранене при прееклампсия

Прееклампсията по време на бременност се смята от мнозина до голяма степен предотвратима с правилно хранене. Трудно е за вярване, но има истина в това твърдение. Ето какво не трябва да забравяте да включите в диетата си по време на бременност, за да предотвратите прееклампсия:

Яжте най-малко 75 грама протеин на ден: според диетата на Брюър (Brewer diet), това е едно от най-важните неща, които трябва да направите, за да предотвратите прееклампсията по време на бременността.

Солете храната си на вкус: това е друг основен компонент в диетата на Брюър. Докато подуването може да бъде причинено от твърде много сол, то също може да е свързано и с недостиг на сол. Поради това, най-добре е да опитате да използвате естествени източници на сол, като келтска морска сол.

Вземете витамин Д: майките, които имат ниски нива на витамин Д в организма са изложени на по-висок риск от симптоми на прееклампсия. Витамин Д може да се набави по два начина – слънчева светлина и добавки. Най-добрият вариант за естествено набавяне на витамин Д е да стоите 20 минути на слънце, без да използвате слънцезащитен крем. Това обаче невинаги е възможно, поради което може да прибегнете до алтернативния вариант включващ прием на добавки. Ферментирало масло от черен дроб на треска е изключително мощна суперхрана, която овен витамин Д, осигурява на организма витамин А и други важни хранителни вещества.

Балансирайте нивата на калций и магнезий: калцият по време на бременността е особено важен, но естествени източници на калцийидеята за прием на калциеви добавки през бременността е спорна. Затова, най-добре е да се използват естествени източници, като мляко и млечни продукти, сьомга, костни бульони и листни зеленчуци.

Магнезий може да се набави лесно с помощта на бани с английска сол или втриване на магнезиево олио в кожата. Магнезият е от полза и срещу други оплаквания по време на бременност като болки в краката и главоболие.

Приемайте най-малко 2400 калории на ден: нуждата от енергия и хранителни вещества по време на бременността може да бъде задоволена чрез достатъчно качествени калории.

Пийте билков чай всеки ден: може да пиете чай от листа от малини, листа от коприва и глухарче като източник на минерали и други полезни елементи. Още за билките по време на бременност може да прочетете в темата Билки по време на бременност

Поддържайте тялото добре хидратирано: приемайте течности в количество между 2 и 4 литра на ден, в зависимост от индивидуалната нужда и жажда. Започвайте деня си със сока от половин лимон, добавен към чаша топла вода. В следващите 2-3 часа изпийте още няколко такива чаши. Пийте прясно изцедени сокове!

Яжте богати на калий храни - бананите са изключително полезни.

Фибри - според Американски журнал за хипертония (American Journal of Hypertension, August 2008) повишеният прием на фибри през бременността може да намали риска от развитие на прееклампсия.

Контрол на кръвната захар - бременни жени с диабет тип 1, които поддържат здравословни нива на кръвна захар през втория триместър са с намален риск от развитие на прееклампсия.

Според доклад, публикуван в декемврийския брой на BJOG (An International Journal of Obstetrics and Gynecology), риска от прееклампсия сред бременните жени с диабет тип 1, може да се прогнозира на база на нивата на HbA1 през втория триместър. Постигането на отличен гликемичен контрол по време на бременността може да намали риска от прееклампсия при жени с диабет.

Полезни храни за предотвратяване на прееклампсия са:

Лимон

лимон и лимонов сокСмесете сока от един лимон с една чаша вода. След това загрейте сместа в продължение на няколко минути, прецедете и пийте. Правете това 2-3 пъти на ден.

Алтернативен вариант е да добавите 2-3 капки лимонов сок към чаша горещ чай. Пийте поне 2 чаши ден. Това ще помогне да облекчите симптомите в рамките на кратък период от време.

Джинджифил

джинджифилВземете няколко малки парчета корен от джинджифил и ги нарежете на ситно или ги настържете. Добавете парчетата към чаша топла вода и оставете да ври около 5 минути. След това премахнете от котлона и изчакайте да се накисне за 10-15 минути. След това прецедете и пийте. Пийте най-малко 3 пъти всеки ден. Също така, може да стриете няколко парчета джинджифил на прах и да го добавите към чаша вода. Пийте всеки ден.

Цвекло

червено цвеклоВземете малко количество цвекло и го поставете в блендер. Раздробете добре и изцедете сока, след което прецедете и изпийте. Пийте поне 2-3 чаши цвекло всеки ден. Можете също така, та включите цвекло в ежедневното си меню под формата на добавка към ястията или салата.

 

Чесън

чесънПриемайте чесън всеки ден заедно с храната си. Също така, може да вземете няколко скилидки чесън и да ги стриете добре. Добавете ги към чаша вода и загрейте леко. Оставете да се накисне в продължение на 15 минути. Изпивайте 2-3 чаши от този „чай“ всеки ден.

 

 

Целина

целинаВземете няколко листа целина и ги стрийте на фин прах. Сложете 1-2 супени лъжици от този прах в чаша вода и оставете да ври в продължение на 10 минути. Изчакайте да се накисне известно време (докато изстине), след което прецедете и изпийте. Приемайте този чай от целина поне 3 пъти на ден.

 

Мултивитамини и добавки

Жените, които обмислят забременяване могат да намалят риска от развитие на прееклампсия като приемат мултивитамини три месеца преди зачеването и по време на първия триместър на бременността.

Съществуват твърдения, че жените, които приемат мултивитамини редовно са с намален риск от прееклампсия, особено тези, които не са били с наднормено тегло преди бременността. Тъй като мултивитамините съдържат много хранителни вещества е трудно да се установи точният механизъм, по който се осъществява превантивния ефект.

Според Janet M. Catov, PhD, MS of the University of Pittsburgh (Питсбъргски университет), приемът на мултивитамини около времето на зачеване може да е особено важно, за правилното имплантиране на яйцеклетката и формирането на плацентата, които могат да играят роля в развитието на прееклампсия (American Journal of Epidemiology, 2009).

В проучване от 2011 година проведено в Мексико, жените, които всеки ден приемали хранителни добавки, съдържащи L-аргинин и антиоксидантни витамини по време на бременност са с много по-малък риск от развитие на прееклампсия, отколкото жените, приемали антиоксидантни витамини самостоятелно (Online First, May 19, 2011).

Важно е да се отбележи, че прееклампсията е изключително състояние и при всяко съмнение обезателно е нужна консултация с лекар!

Източници:
http://www.findhomeremedy.com
http://www.raysahelian.com
http://www.inspiredchildbirth.net

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

Здравни съветиЛюбопитноЛеченияСпециалистиСнимкиНормативни актовеАлтернативна медицинаНовиниТестовеХранене при...ИсторияЗдравни проблемиОрганизацииМедицински изследванияБотаникаКлинични пътекиЗаведенияАнатомияНаправления в медицинатаЛайфстайлСоциални грижиСпортПроизводителиИнтервюта