Начало Медицинска енциклопедия Алтернативна медицина Пет начина да свалим лесно високото кръвно налягане

Пет начина да свалим лесно високото кръвно налягане

Пет начина да свалим лесно високото кръвно налягане - изображение

Високото кръвно налягане е сериозен проблем, който се среща все по-често в целия свят. Неслучайно, високото кръвно налягане (хипертензия) се нарича „тих убиец”. Това се дължи на факта, че невинаги състоянието е свързано с видими симптоми, а същевременно, значително повишава риска от сърдечна недостатъчност, инфаркт и инсулт.

И така, какво можем да направим, за да контролираме стойностите на кръвното налягане в допустими граници. Предлагаме ви пет начина да свалим лесно високото кръвно налягане:

1. Не пропускайте да хапвате сьомга три пъти в седмицата

Това препоръчват канадските лекари като най-ефикасно срещу високото кръвно налягане. Рибата от векове е тайното оръжие за здраво сърце на инуитите, коренните жители на Северна Канада. И в наши дни, местното население там е по-малко застрашено от сърдечносъдови заболявания, отколкото европейците. Вече е известно, че омега-3 мастни киселини, които се съдържат в сьомгата, херингата, скумрията и рибата тон разширяват кръвоносните съдове и по този начин подобряват кръвообращението и оросяването.

2. Оптимизирайте нивата на витамин Д

Вярвате или не, колкото по-далеч от екватора живеем, толкова риска от развитие на високо кръвно налягане е по-висок. Също така, рискът от високо кръвно е значително завишен през зимните месеци, отколкото през лятото.

Слънчевата светлина влияе на кръвното налягане по няколко начина:

Излагането на слънчева светлина подтиква тялото да произвежда витамин Д. Липсата на слънце понижава нивата на витамин Д и увеличава производството на паратиреоиден хормон, което предизвиква повишение на кръвното налягане.

Недостигът на витамин Д е свързан с инсулинова резистентност и състояние, известно като метаболитен синдром – група здравословни проблеми, свързани с повишени нива на холестерол и триглицериди, затлъстяване и високо кръвно.

Витамин Д е инхибитор на ренин-ангиотензиновата система на организма, която регулира кръвното налягане. Ако съществува дефицит на витамин Д, може да настъпи прекомерна активност на тази система, което да доведе до повишение на кръвното налягане.

Освен това, излагане на действието на ултравиолетовите лъчи предизвиква отделяне на ендорфини (мозъчни химикали), които естествено облекчават стреса, а той е важен фактор в механизма на хипертензията.

Излагането на подходящо количество слънчева светлина е от голямо значение за здравето, простиращо се отвъд нормализиране на кръвното налягане. Витамин Д подпомага правилното функциониране на редица системи и органи в тялото. Най-предпочитаният вариант е да се снабдите с необходимия ви витамин Д чрез адекватно излагане на слънце, но, когато това не е възможно, удачен вариант е приемът на добавки на витамин Д3 (холекалциферол). Имайте предвид, че ако приемате добавки на витамин Д, е необходимо да следите кръвните му нива, за да се избегне предозиране.

3. Консумирайте 30 грама черен шоколад всеки ден

Това е вкусната рецепта на швейцарците, с която да регулирате високото си кръвно налягане. Но да не забравяме, че само тъмните сортове с най-малко 50% съдържание на какао имат този ефект. Това е потвърдено от редица изследвания. Черният шоколад съдържа много флавоноиди, които имат способността да разширяват кръвоносните съдове. Важно е да се запомни, че трябва да се консумира черен шоколад всеки ден, но не повече от 30 грама.

 

4. Пийте ябълков оцет

Освен че е ефективно средство при редица заболявания, ползите на ябълковия оцет обхващат и контрола на високото кръвно налягане. Само няколко супени лъжици на ден, в продължение на един месец може да доведат до изключителен резултат.

 

 

5. Взимайте по една супена лъжица зехтин

Това ни съветват гърците. Приемайте по една супена лъжица зехтин на всяко ядене. Той съдържа специални киселини, които влияят благотворно на клетките на организма. За разлика от наситените мазнини, които поемаме от млечните продукти, маслото, колбасите и месото, ненаситените мазнини, които се съдържат в зехтина, поддържат кръвоносните съдове млади. Зехтинът не само регулира високото кръвно налягане, но и намалява нивото на холестерола.

Учените предполагат, че полифенолите в зехтина са тези, които помагат за понижение на кръвното налягане. Това се осъществява чрез предпазване на т. нар лош холестерол (LDL) от окисление (увреждане, предизвикано от свободните радикали, което допринася за високо кръвно налягане).

Важно е да се отбележи, че зехтинът губи голяма част от ефективността си при нагряване. Поради тази причина, е необходимо да се добавя към ястията след приключване на топлинната обработка (когато това е възможно).

Това са само част от известните домашни и натурални средства, които ще ви помогнат в борбата с високото кръвно налягане. Още интересни методи и рецепти може да откриете в:

Правилно хранене вместо лекарства при високо кръвно налягане.

Алтернативно лечение на високо кръвно.

4.3, 31 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

Здравни съветиНовиниЛюбопитноБотаникаАлтернативна медицинаЛеченияМедицински изследванияХранене при...СнимкиОрганизацииНормативни актовеЛайфстайлИсторияФизиологияСпециалистиСпортДиетиЗаведенияКлинични пътекиТестовеЗдравни проблеми