Начало Медицинска енциклопедия Алтернативна медицина Кундалини се прилага при лечение на психически разтройства

Кундалини се прилага при лечение на психически разтройства

Кундалини се прилага при лечение на психически разтройства - изображение

Кундалини представлява неизявената вътрешна сила и енергия на всеки човек, която е концентрирана в основата на гръбначния стълб.

Енергията Кундалини се използва  с успех за лечение на психически разтройства. Този факт е потвърден чрез извършването на клинични проучвания. Резултатите са обещаващи, като се съобщава за бързото и ефикасно преодоляване на различни фобии и зависимости. Кундалини се използва за лечението на следните психически разтройства:

  • паническо разстройство (страхова невроза),
  • заекване от емоционален характер,
  • емоционални разстройства,
  • клаустрофобия,
  • неврастения,
  • анорексия,
  • психогенни хранителни разстройства,
  • нарколепсия и разстройства на съня,
  • разстройства на храненето,
  • социална фобия,
  • посттравматично стресово разстройство,
  • обсесивно - компулсивно разстройство,
  • генерализирана тревожност.

Активирането на кундалини е сложна психо–емоционална трансформация, която се практикувала в Древен Китай. По време на активирането на кундалини могат да се проявят различни усещания и симптоми, които са различни в зависимост от стадия на протичане на пробуждането.

Ранните симптоми на пробуждането са:

  • топлина в определени точки на тялото, които се активират най – силно;
  • главоболие;
  • болка или затопляне в центъра на челото;
  • болки или парене в долната част на гръбначния стълб.

Други симптоми, които могат да съпътстват пробуждането на кундалини са:

  • болезнени спазми;
  • треперене;
  • нехарактерни резки и силни движения на тялото;
  • издаване на странни звуци.

Именно пробуждането на кундалини стои в основата на тази терапия

Какви са начините за пробуждане на Кундалини?

Начинът на лечение с помощта на Кундалини е строго индивидуален и се определя от самия човек. Може да се използва само един начин за активиране на кундалини или да се прилагат няколко едновременно.

Един от най–използваните методи е пробуждане на Кундалини чрез мантра.

Метод, за пробуждане на кундалини е чрез редовното изричане на мантра. Този метод за пробуждане на кундалини е много ефективен и безопасен, но изисква време и търпение. Когато се повтаря отново и отново една и съща мантра, звуците от нея повишават скорост и силата си и започват да създават вибрации в пространството на ума на изричащия. Когато тази мантра се повтаря милиони и милиарди пъти, вибрациите, които са произведени от тази мантра проникват във всяка част от мозъка и по този начин той се пречиства като емоционалната, физическата и психическата част се обединяват в едно цяло. Всяка чакра се активира със специално предназначена за нея мантра.

Видове мантри

Съществуват много различни видове мантри, които имат различно влияние върху психиката. Така например една от най–известните мантри е “Ek Ong Kar Sat Gurprasad Sat Gurprasad Ek Ong Kar” („Ек Онг Кар Сат Гурпрасад Сат Гурпрасад Ек Онг Кар“) Тази мантра се препоръчва при превръщането на негативните мисли в положителни. Тази мантра се изговаря 5 пъти на едно вдишване. Упражнението продължава 11 минути.

Събуждането на Кундалини чрез TAPASYA.

Третият начин да се събуди кундалини е чрез "Tapasya" - методът на строгите ограничения. Tapasya е психологически и психо-емоционален процес, чрез който могат да се преодолеят вредни навици и зависимости като:

  • алкохолизъм,
  • наркомания,
  • преяждане.

Tapasya калява волята, която е основното средство за преодоляване на вредните навици. Тапасия е метод, които е много мощен, но в днешно време е труден за приложение. Този метод лесно може да бъде обяснен. Когато човек живее в комфорт и лукс и когато всички обективни потребности са удовлетворени мозъкът става ленив и неговият потенциал към развитие спада, защото той не е необходим. Когато човек, се откаже от лукса и всички удобства и се лиши от вредните си навици като тютюнопушене, преяждане, алкохолизъм мозъкът се активира и става креативен. В повечето случаи обаче, волята на мързеливия мозък е много слаба и не може да се пребори с вредния навик. Когато волята стане достатъчно силна тя може да преодолее вредния навик. Затова, Тапасия може да ви помогне в преодоляването на негативните мисли, подпомага преодоляването на отрицателните емоции като гняв, агресивност.

Кундилини използва специална медитивна техника, която е ефективна при намаляване на нервното напрежение и стреса, както и при лечение на паническо разтройство. Тази техника на кундалини се изпълнява по следния начин:

Застанете с изправен гръбначен стълб. Фокусирайте погледа си върху носа. След това изведете долната челюст напред и с върха на езика си докоснете таванчето на горната челюст. Вдишвайте и издишвайте единствено през носа. Продължителността на това упражнение да бъде минимум 5 минути първоначално, до 30 минути максимум.

Следващата техника от кундилини за намаляване на неврно прихическото напрежение, ако се прилага правилно е много ефективна и симптомите причинени от стреса и депресията се овладяват. 
Това кундилини упражнение се изпълнява по следния начин:

Застанете с изправен гръбначен стълб. Очите са отворени и са фокусирани върху носа през цялото време на изпълнение на тази техника. Горната устна се издърпва наред и надолу като устата е отворена. Устните постоянно се опъват напред и надолу. Това упражнение се състои от 3 основни стъпки:

1. Първото нещо, което се прави е сгъването на ръката в лакътната става под ъгъл от 45 до 60 градуса. Вдишайте дълбоко, здраво стиснете юмруци и ги издърпайте надолу към корема.

2. При втората част от упражнението погледът продължава да бъде фокусиран в носа, а горната устна продължава да се издърпва напред и надолу, юмруците продължават да се стискат като новото е включването и на раменете, които енергично се повдигат към ушите по време на вдишване и се отдалечават от ушите по време на издишване.

3. Третата част от упражнението е известна като отпускане. Издишайте и се отпуснете, но не забравяйте да издърпвате устните си напред и погледът трябва да продължава да е фокусиран върху носа.

Цялото упражнение се повтаря 6 пъти. Упражнението не трябва да се изпълнява от хора с високо кръвно налягане и по време на бременност!

4.9, 9 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

Алтернативна медицинаЛайфстайлСнимкиХранене при...ОрганизацииСоциални грижиСпортЛюбопитноИсторияЛеченияЗдравни съветиНовиниЗаведенияСпециалистиНормативни актовеИнтервютаТестовеБотаникаОбразование